IOGT-NTO

Stören tävlar i Berlin

IOGT-NTO:s kampanj ”Alkoholstör” har nominerats till tävlingen Digital Communications Award. Prisutdelningen sker vid en gala i Berlin.

Digital Communications Award är en tävling för digitala kampanjer i olika kategorier. Den 25 september hålls en stor galaceremoni i Berlin. Alkoholstör har nominerats i kategorin NGO:s och tävlar mot fyra andra kampanjer.

– De nominerade presenterar sin kampanj för juryn på plats. Jag tror att det även är publik med vid presentationen. Tanken är ju att sprida goda exempel, säger Johnny Foglander, pressekreterare på IOGT-NTO.

Så vitt Johnny Foglander vet är det inga svenskar som vunnit tävlingen hittills.

– Men det har varit en stor blandning av vinnare, allt från jätteföretag som Nestlée till små frivilligorganisationer. I år är vi och SPF, Sveriges pensionärsförbund, nominerade från Sverige, fast i olika kategorier, säger han.

Varför är det viktigt att vara med i tävlingar och vinna priser?

– Det är ett sätt att skapa stolthet bland medlemmarna, men också ett bra sätt att stärka vår ställning, både bland andra organisationer och hos kommunikationsföretag. Sedan är det alltid viktigt att visa att fast vi är över 100 år så är vi fortfarande bra på det vi gör och har fortfarande nya idéer, säger Johny Foglander.

Mer från Accent