Vit jul vann internationellt pris
Lisa Greve och Vit jul-pepparkakan Peppis. Foto: Pierre Andersson

Vit jul vann internationellt pris

Vit jul var en av de bästa kampanjerna 2015. Det tycker i alla fall den amerikanska jury som gav priset Golden Eagle till Vit jul för ett utmärkt kampanjarbete.
Av: Maria Zaitzewsky Rundgren

I veckan fick Vit jul beskedet att 2015 års kampanj vunnit det amerikanska priset Golden Eagle för en överlag utmärkt kampanj – overall campaign excellence. Det internationella kampanjpriset The Goldies delas ut till framgångsrika kampanjer världen över, och Vit jul och förra årets selfiefilm valdes ut bland många nominerade kampanjer av branschjuryn i The Goldies Award.

– Det här är jätteroligt och ett erkännande att vi gör ett bra jobb. Det betyder väldigt mycket för oss, även om vi redan vet att vi gör skillnad. Priset riktas inte bara till oss i kampanjledningen, utan även till alla våra medlemmar som bidrar till att göra Vit jul till en så lyckad kampanj, säger Lisa Greve, Vit jul-ansvarig på IOGT-NTO.

Det är Vit juls PR-byrå Reformact som nominerat kampanjen. Vinsten ger inga pengar, däremot äran och en fin statyett av samma tillverkare som gör Oscars- och Emmystatyetterna.

– Det känns superhäftigt att uppmärksammas internationellt och vi känner oss väldigt stolta över priset, säger Lisa Greve.

Här är Vit jul-filmen som vann priset:

Dela artikeln:
0