Miljonlotteriet lyfter fram IOGT-NTO i ny kampanj

Miljonlotteriet visar just nu en reklamfilm på tv som tydligare än tidigare visar vart lotteriets överskott går. Se filmen nedan.
Av: Maria Zaitzewsky Rundgren

Sedan en dryg vecka syns Miljonlotteriets nya reklam i svensk tv. Den ena filmen är som Miljonlotteriets reklam brukar vara och visar vad man kan vinna och vilka drömmar som kan gå i uppfyllelse om man prenumererar på Miljonlotteriet. Den andra filmen syftar främst till att lyfta fram ändamålen, det vill säga vad Miljonlotteriets överskott går till.

– Det är ett helt nytt grepp för oss att så här tydligt berätta att IOGT-NTO står bakom Miljonlotteriet och att överskottet går till IOGT-NTO:s arbete mot alkohol och andra droger, säger Ludwig Alholt, vd på Miljonlotteriet.

Han menar att publiken nu är redo för den här typen av budskap.

– Trenden går mot att människor vill veta att deras pengar verkligen går till ett bra ändamål. IOGT-NTO gör något konkret för de som drabbas av alkoholens negativa konsekvenser och det tror jag människor uppskattar, säger Ludwig Alholt, som bara har mött positiva reaktioner från prenumeranter och andra.

Att tv-reklam fungerar råder det ingen tvekan om. Sedan Miljonlotteriet för drygt tre år sedan började med tv-sänd reklam har försäljningen av lotter tredubblats.

Under 2013 kommer Miljonlotteriet att köra fyra reklamkampanjer på teve. Ändamålsfilmen kommer dock att finnas med som en röd tråd under hela året.

Dela artikeln:
0