Miljonlotteriet lanserar onlineprenumeration

Nu lanserar Miljonlotteriet en möjlighet att prenumerera på de klassiska skraplotterna digitalt – något som de är först i världen med enligt dem själva.
Av: Maria Zaitzewsky Rundgren

Miljonlotteriets onlineprenumeration heter Miljonlotteriet Premium och finns i inledningsstadiet i två varianter; som månadsprenumeration på skraplotten Miljonlotteriet och som veckoprenumeration på skraplotten Miljonlotteriet Resan. Kunden får sina lotter i mailboxen och skrapar dem direkt på skärmen.

– Vi har jobbat med lotter i nästan 50 år och har länge funnits även online. Därför såg vi tidigt potentialen med onlineprenumeration, säger Miljonlotteriets vd Ludwig Alholt och berättar att fler varianter kommer att lanseras. Han menar att en av de stora fördelarna med onlineprenumeration är att man som kund kan skräddarsy sin prenumeration. Möjligheterna är oändliga.

Onlineprenumerationen är en av två världsnyheter från Miljonlotteriet. Tidigare i våras lanserades den tredimensionella lotten Miljonlotteriet High Five.

– Vi vill vara nytänkande och stå för innovation. Vi är medvetna om att vi måste agera på marknadens villkor, där den digitala plattformen är den nya arenan, säger Ludwig Alholt.

Miljonlotteriet drivs av IOGT-NTO och allt överskott går till IOGT-NTO-rörelsens verksamhet.

Dela artikeln:
0