Nykterhet

Medlemsvärvning på centralstationer blev en succé

Värvningsturnén på landets tre största centralstationer blev en stor framgång. Målet på 320 nya medlemmar uppnåddes, kampanjen fick mycket medial uppmärksamhet och villiga värvare fanns det så gott om att de värvaransvariga blev tvungna att tacka nej till flera.

320 nya medlemmar blev resultatet av IOGT-NTO:s tre veckor långa värvningsturné på centralstationerna i Stockholm, Malmö och Göteborg. Turnén avslutades den 23 februari. Målet var att värva minst 320 nya medlemmar med hjälp av 75 entusiastiska medlemsvärvare från hela landet. Flest värvades på Stockholms central – 121 personer.

– Att vi nådde målet exakt är fantastiskt roligt, säger Winnie Blom-Jensen, kampanjanansvarig. Hon berättar att det har blivit många givande och intressanta samtal med förbipasserande och nyfikna – oavsett om de valt att bli medlemmar eller ej.

Eftersom det inte är första gången IOGT-NTO värvar på Stockholms och Göteborgs centralstationer var det många som kände igen banderollerna från sist det begav sig och kom fram för att hälsa, prata och dricka Godtemplardricka.

– Vi har fått otroligt mycket positiv respons, både av människor på stationerna och i sociala medier. Vi blir uppenbarligen allt mer välkända och det känns som att värvningsturnén är ett riktigt vinnarkoncept. Vi är förstås glada över att ha värvat så många, men vi är lika glada över att vi blir allt synligare både ute bland folk och i medierna.

Även bland värvarna har responsen var positiv. Så positiv att de kampanjansvariga har varit tvungna att tacka nej till medlemmar som har velat medverka.

Mer från Accent