IOGT-NTO lyfter fram medlemmarna inför valet
IOGT-NTO

IOGT-NTO lyfter fram medlemmarna inför valet

Under hela augusti kommer IOGT-NTO varannan dag att publicera digitala ”valaffischer”, totalt 15 stycken. Men i stället för att göra som riksdagspartierna och fronta toppkandidater och partiledare så vill IOGT-NTO lyfta det som gör organisationen till en folkrörelse; medlemmarna.
Av: Maria Zaitzewsky Rundgren

Varje bild visar upp en medlem tillsammans med ett citat om varför han eller hon är medlem och engagerar sig alkoholpolitiskt.

Först ut i dag är medlemmen Dennis.

– Vi har gjort ett urval av medlemmar som vi hoppas ska spegla IOGT-NTOs bredd. Det är olika åldrar, män, kvinnor som alla har olika anledningar till att de är medlemmar, säger Linda Engström, kommunikationsansvarig på IOGT-NTO.

Hon berättar att kampanjen, som kommer att synas varannan dag fram till den 31 augusti på Facebook, Instagram och Twitter, uppmanar medlemmarna själva att känna ansvar för sina lokala politiker. Den enskilde kan – och ska – påverka.

– Varje individ kan göra skillnad och varje medlem kan ställa ”sin” politiker mot väggen. Det är inte enbart vår förbundsordförandes uppgift, säger Linda Engström, som tror att kampanjen är ett bra sätt att kommunicera utåt, synas och höras.

– Men framför allt är affischkampanjen ett sätt att visa styrkan i en folkrörelse! Många medlemmar är starka tillsammans och kan påverka politiken.

Hon uppmanar alla att dela affischerna med så många som möjligt på sociala medier, så att ännu fler få ta del av kampanjen.

Dela artikeln:
0