GoodCause lanserar nya bolaget GodDryck

GoodCause lanserar nya bolaget GodDryck

Om exakt en vecka, måndagen den 1 juni, lanseras en ny alkoholfri dryck på Systembolaget och i Cajsa Wargs butiker i Stockholm. Den heter Goda Bubblor No 1och är ett vitt, torrt, ekologiskt, mousserande vin. Bakom den nya drycken står det nya bolaget GodDryck.
Av: Maria Zaitzewsky Rundgren

GodDryck kommer att lansera och sälja alkoholfria drycker av hög kvalitet på bland annat Systembolaget och är ett av flera dotterbolag till GoodCause, en stockholmsbaserad stiftelse som grundades 2005 för att starta och driva bolag som erbjuder konkurrenskraftiga produkter och tjänster, samtidigt som bolagens avkastning skänks till välgörande ändamål.

IOGT-NTO är med i gruppen ideella organisationer som får ta emot pengar från GoodCauses fond. Och nu kommer man även att få ta del av överskottet från GodDryck.

– Vår grund är att hitta riktigt bra och goda produkter att lansera under eget varumärke. Det finns helt klart en stor efterfrågan på alkoholfritt och ju högre kvalitet dryckerna håller, desto mer ökar marknaden, säger Peter Roland, vd på GodDryck.

Han berättar att målgruppen både är folk som vanligtvis dricker alkohol och nykterister.

– Det här är ett segment som får folk att må bra. När de upptäcker att en alkoholfri produkt kan smaka bättre än en produkt med alkohol så kommer fler att välja alkoholfritt, säger han.

 

Fler alkoholfria drycker kommer att lanseras under året och överskottet från försäljningen går till välgörenhet. Under juni kommer en lanseringskampanj starta då hela försäljningspriset kommer att fördelas mellan de sex förmånstagarorganisationerna, däribland IOGT-NTO.

Vinsten fördelas genom att man går in och gillar GodDrycks Facebooksida. Ju fler som röstar på IOGT-NTO, desto mer pengar blir det.

Dela artikeln:
0