IQ kampanjar för livet

IQ drar idag igång en kampanj för att få fler att testa sina alkoholvanor. Kampanjen går under namnet ”För att livet leker”.
Av: Eva Ekeroth

Kampanjen ”För att livet leker” visar att det alltid går att hitta en ursäkt för att dricka, om man vill. En reklamfilm sprids just nu i digitala kanaler. Under fotbolls-VM kommer den också att visas på TV.

Genom kampanjen hoppas IQ att fler ska fundera över sina alkoholvanor och varför de dricker.

– Vi ser att alkoholen finns med i alltfler sammanhang. Det vi hoppas är att fler ska börja ifrågasätta alkoholens självklara roll i alla möjliga sammanhang, säger Magnus Jägerskog, vd på IQ till Accent.

I samband med kampanjen har internettjänsten alkoholprofilen fått en ny plattform och anpassats för att vara mer användarvänlig.

 

IQ:s affisch till kampanjen "För att livet leker"

IQ:s affisch till kampanjen ”För att livet leker”

 

– Många dricker mer under sommaren. Därför vill vi köra kampanjen nu. Förhoppningsvis är det många som testar nu och börjar reflektera över varför och hur man dricker. Man diskuterar ofta berusning och ungdomars alkoholkonsumtion, men det är sällan vi pratar om den här vardagskonsumtionen och att vi släpper in alkoholen överallt, säger Magnus Jägerskog.

Kampanjen pågår hela sommaren.

 

 

 

 

 

 

Dela artikeln:
0